27 Mayıs 2016 Cuma

«Takva örtüsü ise daha hayırlıdır. Allah’ın bu âyetleri öğüt almanız içindir.»

Burada «takva örtüsü »nden de söz edildikten sonra onun daha hayırlı olduğu belirtiliyor.

«Takva örtüsü ise daha hayırlıdır. Allah’ın bu âyetleri öğüt almanız içindir.»

Abdurrahman Îbnî-Eslem «Allah’tan korktuğu için ayıplarını örttüğünü, takvâ örtüsünün de bu olduğunu» söylerdi.

Ayıp yerlerin örtülmesinde kullanılan ve ziyneti sağlayan libas ın meşruiyetiyle, takva arasında bağlantı vardır. Bunun ikisi de libastır. Biri kalbin ayıplarını kapatır ve onu güzelleştirir, öteki bedenin ayıblarını kapatarak bedeni güzelleştirir. Bunlar biribirinin tamamlayıcısıdırlar. Çünkü Allah’tan korkmak ve O’ndan utanmak, bedendeki açıklığın çirkinliğini idrâk ettirecek şuurun doğmasına ve utanç duygusunun meydana gelmesine vesile olur. Allah’tan korkmayan kişi için çıplaklığın önemi olmadığı gibi çıplaklığa teşvik etmekte de engel görmez. Herkesin, Allah korkusundan uzaklaşmasını, hayasızlaşmasını, ayıb yerlerini açmasını işteyebilir. Hakikatta vücudun örtülmesi (tesettür) haya duygusunun İfadesidir... Yoksa —Siyon protokollarında yer alan prensiplerin ihtiva ettiği çirkin yahudi plânları uyarınca insanların insanlığını berhava etmek için inanç ve haya noktalarına musallat olmuş borasancıların dediği gibi— îctimaî bir alışkanlık ve gelenekten ibaret değildir.

Allah insanı bu duyguyla beraber yaratmıştır. Ayrıca setir insanlığa gönderilen bir kanundur. Allah, onlara bu gereği yerine getirebilme imkânı ve kudretini de vermiştir. Yeryüzünde birçok maddeyi bu vesile ile onların emrine âmâde kılmıştır.

Nitekim Allahü Teâlâ setir ve libasın İlâhî kanun mevzuu olmasını, insanlara nîmet olarak zikretmiştir. Gerçekten bu nimet insanları hayvanlar aleminin geleneğine katılmaktan korur. Az önce İmkân ve vasıtalarını da onlara bahşetmiş olduğunu açıklamıştı.

«Umulur ki öğüt alırlar.»

Bu izahattan sonra bir müslüman, insanların haya duygusuna ve ahlâk anlayışına karşı yöneltilmiş olan hamlelerle Nüslenme, medeniyet ve moda adı altında — çıplaklığa alkış tutun alçak propagandalar arasında bir ilgi kunıhiliı Ayımı hunluılu ya İmdiler in
insanlığı mahvetmek, ahlakî inhilallerini çabuklaştırmak, sonra da kolayca Siyon krallığının köleliğine teslim etmek için uyguladığı plânlar arasında münasebet temin edebilir... Müslüman, bu olup bitenlerle İslâmî kökünden yıkmaya, son kalıntıları da ortadan kal dımıaya yönelen plânlar arasında bağlantı kurabilir. Bu metod clıı sî arzuları galeyana getirme şeklinde uygulanmaktadır. Her yenle yahudi şeytanları hesabına çalışan kalem ve yayın cihazlar ı beden ve ruhları çıplatma kampanyasını sürdürerek İslâma son ezici İmi yozu indirmek ister. Halbuki tesettür insan için ziynettir. Çıplaıı mak hayvan için ziynet olduğu gibi... Ne var ki zamanın in .anin rı cahiliyet yobazlığını hortlatarak hayvanlar alemine katılmak l. tlyorlar. İnsanlıklarının korunması istikâmetinde bahşedilen Halil nimeti hatırlamak istemiyorlar.

27 — «Ey Âdem oğulları, şeytan, ayıb yerlerini kendilerine gö* (ermek için elbiselerini soyarak ana ve babanızı cennetten çıkaı dığı gibi sizi de şaşırtmasın. Sizin onları görmediğiniz yerlerden o ve taraftarları sizi görürler. Biz, şeytanları, iman etmeyenlere dost kıları/ "

28 — «Onlar bir fenalık yaptıkları zaman: Bahnlnrıını/ı lııı yol dıı bulduk, Allah’ta bize bunu emretti, derler. De ki: Allııiı feıııılt gı emretmez. Bilmediğiniz şeyi Allah’ın üzerine mi ıılıyoıstıtııı/

21) — «De ki: Rabbim adâleti emretti; her serde cdlşiııl/ıh- yİt zllııiizii O’na doğrultun; dinde samimi olarak O’nn ynivııı ın llklıı «İzi yarattığı gibi yine O’na döneceksiniz.»

11« — «Allah insanlardan bir kısmını doğru yola eriştirdi, tuk al bir kısmı da sapıklığı lıaketti. Çünkü bunlar Allah’ı bırakıp şeyim» ları dost edinmiş ve kendilerini doğru yolda sanmışlardı ••

Hu Ayetlerde kıssanın ilk bölümünü takib eden ikinci «çağlı* yapılmakta, şeytanla aralarındaki olaylara yeniden tema« edilmek le, şeytanın vesvesesi ve İlâhî emri unutturması sonucu düşürüldük İni l aeı sahneye insanlığın dikkati çekilmektedir.

Cahiliyet araplarının Kâbeyi tavaf mevzuundaki çıplanma IH kAyeıdnl, bunların bu konuyu meşru gösterme çabalarını ve İddia laııııı anlatmıştık. Buna göre ikinci çağrının hedefi anlaşılmış olsa Herek,

Birinci çağrı; insanoğlunu atasının acı sahne (çıplak kalma ola vı) karşısında çektiği ızdırabı hatırlatmış, ayıb yerleri örtmek için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder