15 Nisan 2016 Cuma

Bu çabadan daha çirkin ve aşağılık bir çaba da İslâm’ı başka başka kılıklara sokup zaman zaman kitleler arasında revaçta bulunan vasıflarla tavsif etmek ve öylece sunmaktır. Sosyalizm... Demokrasi... Ve benzeri adlar takarak... Bunlardan bir kısmı bu aşağılık sunuş tarzlarıyle İslâm’a hizmet ettiklerini sanırlar... Gerçek odur ki, sosyalizm beşer tarafından yapılmış sosyal bir ekonomi düzenidir. Doğru ve yanlış tarafları bulunabilir. Demokrasi de tıpkı böyle. Beşer yapısı bir devlet ve idare sistemidir.

Kur’an-ı Mübîn’in hükmü sadece bir zamana mahsus değildir. Bir hâdiseye inhisar etmiş değildir. Hatta muayyen bir isteğe de bağlı değildir. Zaman değişebilir. Bununla birlikte insanların arzu ve istekleri de değişir. Binaenaleyh dâva adamlarının, insanların arzu ve istekleri altında ezilip büzülmemesi gerekir. Nitekim bir takım kimselerin arzu ve istekleri günümüzde kendisini İslâm dâvasına vermiş olan bazı kişileri İslâm akidesini nazarî bir ekol halinde takdim etme sevdasına sevketmektedir. Tıpkı yeryüzüne has basit nazarî ekoller gibi İslâm’ı da kâğıtların ve sayfaların arasına mahkûm etmeye çalışmakta, zaman zaman insanların göz atıp faydalanmasına, sonra gün geçince bırakıp terkedilmesine razı olmaktadırlar. Buna benzer bir husus da yine İslâm dâvasını, İslâm nizamını kâğıtlarda yazılı bir sulh nizamı veya kâğıtlarda kalacak mufassal bir fıkıh usulü olarak takdim etme sevdasına şevketmiş ve modern cahiliyetin İslâm’la alâkası olmayan hali hazırdaki durumuna, burada çare arama yollarına koyulmuşlardır. Çünkü günümüzdeki cahiliyet erbabının bir kısmı İslâm’ın sadece bir inanç sistemi olduğunu, sosyal hayat nizamı ile, pratik hâdiselerle alâkası olmayacağını tekrarlamaktadırlar. Onlar bu cahiliyet hallerine devam edip giderken... Allah’ın şeriatı ile değil de kendi aralarında putların hükümleriyle hükmederken... Bunlar, onların şartlarına uygun hükümler aramak çabasındadırlar. Ne var ki bütün bu çırpınışlar çok küçük ve aşağılık çabalardan ibarettir. Binaenaleyh bir müslümanın bir türlü sebat etmeyip, her gün değişen beşerî düşünce kalıplarına uygun kıyafetler bulmaya çalışması asla doğru değildir. Hele bunu Allah yoluna davet metodunun, tekâmülün icaplarına göre değişmesi gerektiği belirtilerek yapılması hiç doğru değildir...

Bu çabadan daha çirkin ve aşağılık bir çaba da İslâm’ı başka başka kılıklara sokup zaman zaman kitleler arasında revaçta bulunan vasıflarla tavsif etmek ve öylece sunmaktır. Sosyalizm... Demokrasi... Ve benzeri adlar takarak... Bunlardan bir kısmı bu aşağılık sunuş tarzlarıyle İslâm’a hizmet ettiklerini sanırlar... Gerçek odur ki, sosyalizm beşer tarafından yapılmış sosyal bir ekonomi düzenidir. Doğru ve yanlış tarafları bulunabilir. Demokrasi de
tıpkı böyle. Beşer yapısı bir devlet ve idare sistemidir. Her beşer yapısı işte olduğu gibi doğru veya eğri yanları bulunabilir... islam ise bir hayat nizamıdır. Hem itikadı düşünce sistemi, hem ekonomik ve sosyal nizamı, hem de İdarî ve kazaî prensipleri ihtiva eder Allah yapısı olmasından ötürü de ayıplardan ve noksanlardan varestedir. Allah’ın nizamına insanların yanından şefaatçılar arayanlar ve beşer yapısı sistemlerden kıyafetler bulmaya çalışanların islâm karşısındaki durumları ne olabilir? Allah’ü Taâlâ’ya hâşâ Kullardan şefaatçılar arayanların veya kulların sözlerinden modelini umanların İslâm’ın nazarında durumu ne olabilir?...

Arapların cahiliyetleri devrindeki müşriklerin hepsi de İm la kim mahlûkatm Allah huzurunda aracı olmalarını istiyorlardı V-bunun için onları dost ediniyorlardı. Nitekim Z ü m e r süreninde belirtildiği gibi: «Allah’tan başkasını dost edinenlere ı:«lım* “Biz onlara sırf bizi Allah’a yaklaştırsınlar diye ibadet edlynnı#' diyorlardı»... İşte onları müşrik yapan unsur. Ya Allah'ın kulla rından Allah’ın yanında şefaatçılar dilemeyip de ondan dalın çlı km ve iğrenç şekli ile kulların yanında hâşâ şefaatçılar- arayanların veya kulların vazettikleri sistemlerden yardımlar bekleyenim m durumu ne olur?... Onlara nasıl bir sıfat bulmak gerekli

Hiç şüphesiz ki İslâm, İslâm’dır. Sosyalizm, sosyalisimdir. Demokrasi, demokrasi’dir... İslâm, Allah’ın nizamıdır ve onun Allah ın verdiği sıfatlardan ve unvanlardan başka sıfatları ve unvanı yoktur. Sosyalizm veya demokrasi ise birer beşer yapısı sistemdir.Beşerin kendi tecrübelerine dayanır. İslâm’ı seçmek İsleyenler İm esaslar dahilinde seçsinler... Bir dâva adamının Allah dinine ila vet ederken beşerin günü birlik değişen arzu ve isteklerine uygun ve gündelik raiçlere muvafık aldatıcı elbiseler bulmaya ihtiyaçları yoktur. Bunu yaparken Allah’ın dinine iyilik yaptıklarını Namım sınlar...

Bu arada Allah’ın emirlerini gereği gibi değerlendiremeyen ve kendi dinlerini küçük düşürenlere şunları sormak gerekli Si/. İslâm’ı bugün insanlara sosyalizm adı altında veya demokrasi mı mıyla tukdim ediyorsunuz. Ve bunu yaparken de her iki kıyafetin çağdaş yönelişlere uygun kıyafet olduğunu ileri sürüyorsunuz Halbuki bir zamanlar da insanlar arasında on sevimli ve ı/ereıh

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder